Životní cyklus z pohledu a zisku je:
– zavádění
– růst
– zralost
– pokles
banky používají model BCG, bostonskou matici a zohledňují pro jakou skupinu je výrobek určen a v jakém období.
Banky zohledňují také jádro, vrstvy a růst produktu.
Jádrem je užitný efekt výrobku, obalen je vlastní výrobek a dodatečné služby.
K uspokojování služeb dochází průběhem a nepodléhá modním vlivům, spíše dlouhodobým trendům
Cenová politika
Cena by měla odpovídat kvalitě, u cenové politiky by měla platit stabilita a kontinuita.
Cena peněz je makroekonomická veličina. Proto si banky nemohou cenu stanovit nezávisle na CB a monetární politice. Dále na cenu peněz působí také inflace, kt. Zapříčiňuje sklon k úsporám nebo investicím, dochází k vysokému nárustu úkonů, kt. Jsou opatřeny poplatky a začíná převažovat poplatková politika nad úrokovou. Konkurence je spíše v oblasti poplatků.