Rozhodování o značce
Firma se musí nejprve rozhodnout, jaké označení zvolí pro svůj výrobek. Dnes je značení výrobků a služeb tak rozšířené, že bez něho se výrobky jen těžko na trhu prosazují (např. Chiquita bananas, Sunkist oranges přinášejí zisk o 10 – 60 % vyšší, než obdobné výrobky bez označení).
Naproti tomu návrat k neoznačeným výrobkům je u některých výrobků plánovitě použit k tomu, aby mohly být sníženy náklady na balení a reklamu a zboží bylo pro spotřebitele levnější.
Označení pomáhá v několika směrech:
• zaručuje kupujícímu stálou kvalitu,
• zvyšuje účinnost prodeje – např. v supermarketech jsou desítky podobných výrobků,
• pomáhá upoutat pozornost spotřebitele,
• pomáhá segmentovat trh,
• pomáhá při výběru zákazníka,
• pomáhá při inovaci výrobků,
• může být ochranou proti imitaci konkurence.