Druhy značek
• značky výrobce,
• značka distributora,
• kombinace předchozích – část výrobků je prodávána pod značkou výrobce a část pod značkou distributora,
• skupinové značky – pro všechny výrobky firmy, např. General Electric,
• jednotlivé značky – pouze pro jeden výrobek (Persil).
Obaly
Někteří výrobci nazývají balení „pátým P”, jiní jej považují za součást výrobní strategie. Balení zahrnuje aktivity spojené s tvorbou a výrobou obalů. Dříve byla obalová technika ovlivněna náklady a výrobními faktory, primární funkce obalu spočívá v ochraně zboží, nyní je významným marketingovým nástrojem. S rostoucím samoobslužným prodejem přebírá obal další funkce – od upoutání pozornosti k popisu výrobku a usnadnění prodeje. Rozhodování o obalu zahrnuje rozhodování o velikosti, tvaru, použitém materiálu, barvě, textu. A tato rozhodnutí je třeba sladit s reklamou, cenou a distribucí. S obalovou technikou souvisí rozhodování o etiketách (tištěná, známková nálepka), vinětách, které plní také několik funkcí:
• identifikují výrobu nebo značku,
• popisují výrobek – kdo, kde, kdy jej vyrobil, obsah, použití,
• podporuje prodejnost výrobku atraktivní úpravou,
• chrání spotřebitele.