Bankovní marketing
Obsah:
– trh výrobků a služeb (charakteristika trhu, chování spotřebitele, mezní a celkový užitek, rovnováha spotřebitele při přímé měřitelnosti užitku, odvození křivky poptávky, charakteristika poptávky na trhu)
– marketing, jeho cíle, podstata a význam (koncepce a cíle marketingu, marketingový výzkum a jeho nástroje, 4C, marketingový průzkum a výběr trhu, zdroje informací a členění marketingového mixu)
– klient banky a segmentace bankovnictví (strategie podle funkčnosti trhu, segmentace v zaměstnání,
– marketingový mix v bance (jednotlivé druhy politik, bostonská matice BCG)
Trh výrobků a služeb – chování spotřebitele
Trh výrobků a služeb je základem analýzy, je to trh užitečných statků:
1. materiální povahy – výrobky
2. nemateriální povahy – služby
určených k uspokojování potřeb spotřebitele, ke konečné spotřebě.