Poj. cestovních kanceláří
Poj. cestovních kanceláří
– povinné smluvní. Cest. kancelář se musí pojistit proti úpadku – poj. údálostí je když neposkytne zákazníkovi dopravu z místa pobytu v zahr. do ČR (if doprava součástí zájezdu), nevrátí zákazníkovi zapl. zálohu v případě že se zájezd neuskutečnil
– nevrátí zákazníkovi rozdíl mezi zaplacenou cenou a cenou částečně poskytnutého zájezdu.
– Jde většinou o finanční potíže cest. kancel. Snaha o ochranu spotřebitele.
Stanovení pojistného (statistické pozorování výplat a událostí – tj. rizikové netto pojistné)
+ bezpečnostní přirážka = netto poj. + přiráž. na provoz. nákl + zisková přir = brutto poj. Zasloužené pojistné a nezasloužené pojistné. Z nezaslouž. pojistné – takové které pojišťovna obdrží v daném roce, ale vztahuje se k jinému roku, a nemělo by tedy být vynakládáno na potřeby v daném roce. Pro stanovení škodního průběhu a s tím souvis. údaji pro určování velikosti rizikového netto pojistného jsou stanovovány a sledovány různé ukazatele.
– průměrná pojist. částka celková PČ / počet pojištění
– průměrná škoda = celkové poj. plnění / počet poj. udál
– průměrné poj. plnění = cel. poj. plň / počet pojištění
– škodní frekvence = počet poj. událostí / počet pojištění
– pojistná sazba = celkové pojistné / celková PČ
– škodní sazba = celk. poj. plnění / celková PČ
– škodní kvóta = celk. poj. plnění / celkové pojistné
– škodní stupeň = průměrná škoda / průměrná poj. částka
– ekvivalence — netto pojistné = průměrné pojistné plnění
– rizikové netto pojistné = škodní frekvence * škodní stupeň