8) Mez. komunikační politika, komunik. proces, plánování a organizace mez. komunikace, nástroje kom. mixu a jejich uplatnění v mez. mktng.
faktory:
– hospod. vyspělost země – úroveň médií…
– právní prostředí – právní regulace (tabák)
– soc-kult prostředí
osobní vs neosobní komunikace
Komunikační strategie
– globální vs. adaptační
– push vs pull
Proces:
– stanovení cílů (viz druhy reklamy)
– rozpočet (metody: zbytkový rozpočet, % z obratu/nákupu, konkurenční rovnost, metoda úkolů a cílů)
– zadání pro rekl. agenturu
o mktng. info – analýza situace na trhu, definice potřeb a očekávání zákazníků, základní mktng. a rekl. cíle, popis cíl. segmentu, žádoucí sdělení, argumenty, předcházející reklamy, konkurence
o info o značce – charak. značky, výhody pro spotřebitele, image značky
o ostatní – rozpočet, harmonogram, pretesting
Komunikační mix:
– reklama – TV, tisk, rozhlas, Inet, outdoor, indoor, kino, direct mail
– podpora prodeje – POS, dárkové předměty, výstavy, vzorky/kupóny/prémie, soutěže, slevy, sampling, body za nákupy
– PR – vnitrofir. komunikace, prezentace v médiích, publicita, infoslužby pro veřejnost, sponzoring, pořádání spec. akcí, účast na konferencích, školeních
– přímý marketing – osobní prodej, pultový prodej, předvádění v domáctnostech, veletrhy, teleshopping, telemarketing…
Reklama:
– výrobková vs. institucionální
– informativní, přesvědčovací, připomínková, srovnávací
Reklamní kampaň:
– Mission, Message, Money, Media, Measurement