Metody výzkumu jsou:
1. pozorování – chování a jednání lidí v terénu, získáváme info, kt. By nám jinak zákazník nesvěřil
2. průzkum – přímý kontakt s nositelem info.( dotazníky, pohovor,…)
3. experiment, prováděný v laboratorních podmínkách, nebo v terénu
Analýza info má za úkol vyvodit závěr z info., které jsme sebrali, většinou se z nich sestavují tabulky a určují se střední hodnoty, využívají se statistické metody.
Prezentace výsledků, kdy manažer a výzkumník se domluví, manažer určí, co chce vědět a proč, výzkumník vybere způsob jak info získá, manažer si musí zkontrolovat, co by mu mělo vyjít.
Okolí banky tvoří:
Mikrookolí- konkurence, partnerské firmy, zákazníci, veřejnost
Makrookolí- ekonomické vlivy, demografické vlivy, přírodní prostředí, technologie, politické a kulturní vlivy.
Okolí banky je také tvořeno demografickými vlivy, tj. populací – její velikostí, věkovým složením, pohlavím, náboženstvím, národností,……