Prvky výrobku, design
Prvky výrobku a design jsou prostředkem k diferenciaci výrobku od konkurenčních. Některé podniky jsou velmi inovativní při hledání nových prvků. K tomu však potřebují těsný kontakt se svými spotřebiteli. Musí zjišťovat, jak se jejich výrobek líbí, jaké specifické vlastnosti by chtěli, jak oceňují jednotlivé vlastnosti a jak by je změnili (např. vybavení aut).
Design je další cesta, která napomáhá k odlišování výrobků. Některé firmy si právě na dokonalém designu automobilů, ale i obráběcích strojů, vytvořily vedoucí postavení na trhu. Dokonalý design upoutá pozornost, zlepšuje výkon, působí na snižování nákladů a umožňuje získat před konkurencí výhody.
Značky
Značka je důležitou součástí výrobku a má velký význam ve výrobní strategii. Vývoj značky vyžaduje dlouhodobé marketingové investice, zvláště do reklamy, podpory prodeje. Proto řada podniků považuje za výhodnější a méně nákladné vyrábět výrobek a nechat jiné tvořit značku (např. Tchajvan vyrábí velké množství oděvů, spotřební elektroniky a počítačů, které jsou prodávány pod jinými značkami).
Označení právní ochrany pro ochrannou známku a chráněnou značku se umísťuje těsně za chráněné slovo, skupinu slov nebo symbol. Copyright se umísťuje před jméno autora nebo před název firmy či organizace, která drží autorské právo.