Produktová politika
Bankovní produkt je současně služba.
Účelem produktové politiky je zlepšovat stávající produkty, zavádět nové, spojovat různé alternativy, aby mohly být problémy klienta efektivně vyřešeny.
Je rozhodující kvalita a inovace,
Nabídka produktů je omezena, u klasických produktů nelze vymyslet nic nového.
Inovace produktů, jedná se o vznik nového produktu, např. zavedení stavebního spoření
Pro image banky je nezbytná komletní nabídka produktů:
– jsou uspokojeny všechny potřeby klienta
– jsou řešeny všechny problémy
– některé produkty jsou nákladově náročné
– důležitá je kooperace mezi bankami
– často vznikají kombinace produktů
Variací produktů jsou myšleny stávající produkty, kt. Mohou mít formu:
– modifikace, kdy se mění 1 nebo více prvků výchozího produktu, předmětem může být funkční vlastnost, dodatečné výkony,….
– Diferenciace, kdy jde o změnu 1 nebo více prvků produktů, vznikne tak nový produkt
Eliminace produktů je vyřazování stávajících produktů z nabídky bank, tomuto kroku předchází důkladná analýza