Získávání informací a možnosti jejich využití
Vytvoření žádoucího informačního systému předpokládá mimo jiné zabezpečení adekvátních forem a způsobu získávání personálních a sociálních informací. Situace se bude odlišovat v malých podnicích a ve středních a velkých podnicích. Zde je třeba vytvořit metodiku získávání personálních a sociálních informací, což bývá úkolem personálního útvaru.
Jedná se zejména o:
• Soubor v podniku uplatňovaných formulářů a tiskopisů, které slouží ke sběru a přenosu personálních dat (osobní dotazníky, formuláře pro sestavení popisu pracovního místa).
• Závazný pokyn, jak s těmito tiskopisy pracovat, tj. vlastní metodiku práce s tiskopisy dokumentů.
• Význam personální práce je především ve využívání těchto informací. To ovšem předpokládá nejen informace získávat, ale také soustřeďovat, evidovat (uchovávat) a distribuovat pro potřeby rozhodování v oblasti personálního řízení.
Pojem personální banka se používá v souvislosti se systémem personálních informací. Vyjadřuje skutečnost, že mnohé, často různorodé informace jsou uloženy tak, že mohou být zpracovány společně ve vzájemných vztazích v souvislostech věcných a časových.