V současné době je trh z velké části již rozdělen…
V současné době je trh z velké části již rozdělen, většina zákazníků má již zvolenou banku, inovace v bankovních produktech je obtížnější než v jiných podnikatelských odvětvích a tyto produkty jsou poměrně snadno napodobitelné.
Banky se zaměřují na určitou část – tržní segment, snaží se jeho potřeby lépe poznat a přizpůsobit nabídku této přesně definované skupině zákazníků.
Segmentace může být prováděna např. podle těchto kritérií:
a) prostorová, např. ČB, Jihočeský region
b) segmentace orientovaná na trh – trh úvěrů, trh obchodu s CP
c) segmentace orientovaná na zákazníka – trh pro malé podnikatele, pro města, pro důchodce
Segmentace
Věk Chování
Do 14 let vliv rodičů, pojištění, vkladní knížky
14-18 snižuje se vliv rodičů, dokončuje sekundární vzdělávání,
neuspoří nic