Postup tvorby komplexních strategických plánů:
stanovení základních vizí nebo podmíněnost fungování firmy
2) stanovení strateg. cílů
3) stanovit základní poviti firmy, metoda SWOT – silné a slabé stránky firmy
4) návrh komplexní strategie rozvoje podniku na 5-10 let v různých variantách
5) sladění těchto variant a výběr nejoptimálnějších s tím, že výsledkem jsou rozvojové dílčí
strategie: – výrobní, organizační, marketingová, finanční, personální, inovační, ekonomická
6) výběr varianty a návrh komplexního rozvoje
7) sestavení rozpočtů a stanovení návratnosti a rentabilita
8) kontrola
Se zajišťováním plánů v podnicích od TOP managementu po nejnižší úroveň řízení souvisí metoda MBO.
Organizování
Je druhou manažerskou funkcí. Lze ji vymezit jako cílevědomou činnost, při které uspořádáváme prvky v systému, jejich aktivity, koordinaci a kontrolu tak, abychom dosáhli požadovaného cíle. Výsledkem organizování jsou organizační struktury.