Bankovní produkty platebně-zúčtovací
jednotlivé služby, které mohou banky samostatně nabízet a za úplatu provádět
Rysy: 1. nemateriální (nehmotný) charakter – nejsou skladovatelné, abstraktní; nutná reklama, popis, nejsou patentovatelné
2. dualismus – spojení hodnotové (finanční objem v penězích) a věcné stránky (počet druhů produktů)
3. propojenost a podmíněnost
Členění: podle odrazu v bilanci – a) aktivní (B je věřitelem – pohledávky)
b) pasivní (B je dlužníkem – vklady, emise vlastních CP)
c) neutrální (podrozvahové položky)
podle funkce (účelu) pro klienta – a) finančně-úvěrové (formy financování – úvěry)
b) depozitní (vkladové)
c) platební (zúčtovaní styk)
Cena: cíl cenové politiky rentabilita, konkurenceschopnost, odraz nákladů
druhy: úrok; poplatky; provize (za poskytnutí záruky) a prémie (cena za poskytnutí služby, kdy B na sebe bere riziko)