4. Psychologický přístup ke stanovení ceny
– je to prestižní stanovení ceny, pokud zákazník nemá dostatek jiných informací pro srovnání ceny a proto vnímá vysokou cenu jako záruku kvality
– např.: běžné konfekční zboží prodávané vedle luxusního za luxusní ceny, jako levná cena je brána cena těsně pod číslicí a jako vysoká cena zaokrouhlená cena (baťovské ceny ne 2000,- ale 1999,-)
– dalším psychologickým přístupem je velké snížení cen výrobků, kdy jsou zákazníci přilákání a kupují výrobky za původní stanovenou cenu nebo umělé slevy, kdy na zboží je uvedena uměle stanovená vysoká cena a prodejci nabízí se slevou, ale ve skutečnosti za běžnou cenu – to je nelegální
5. diskriminační stanovení ceny
– firmy přizpůsobují výši cen svých výrobků různým segmentům, i když N na jejich výrobu jsou stejné
– např.: v dopravě studenti a důchodci platí nižší jízdné, poplatky za telefon v denních a nočních hodinách, ubytovací sazba pro cizince, letenky pro děti zdarma