Banky se zaměřují jen na určitý tržní segment:
• Prostorová segmentace
• Segmentace orientovaná na trh
• Segmentace orientovaná na zákazníka
Banka může úspěšně obstát v konkurenci na trhu jen tehdy, provádí-li správná rozhodnutí v obchodní politice. K tomu potřebuje odpovídající informace, které získává marketingovým výzkumem.
Banka k uspokojení svých cílů používá tyto marketingové nástroje:
• Produktová politika
• Cenová politika
• Distribuční politika
• Komunikační politika
Produktová politika
Má standardní neměnnou podstatu. Podstata produktu je neměnná a inovace jsou omezené. Touto politikou si banky příliš konkurovat nemohou. Konkurence se přenáší do dalších vrstev produktu, tj. dodatečné služby, především v ostatních nástrojích marketingu, kterými jsou úroky, reklama, distribuce. Konkurence z hlediska služeb se přenáší do různých kombinací a v nabídce podle přání klienta.