Marketingový průzkum a výběr trhu
Firmy i banky musí neustále sledovat:
– potřeby zákazníků
– ostatní účastníky z mikro a makro prostředí
– nové aktivity konkurence
– nové způsoby distribuce
Proto musí být vybudován marketingový info systém MIS, je to systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování info nezbytných pro kvalitnější plánování, organizování a řízení a kontrolu mark.aktivit.
MIS zahrnuje pracovníky, zařízení a technologie pro sběr, třídění, analýzu info.
Mark.manažeři potřebují pro svou činnost dostatek info z makro a mikro prostředí firmy, tyto info je třeba sehnat a zpracovat.
Zdroje informací:
1. vnitřní info.systém, tj. základ MIS, obsahuje info o objednávkách, prodejcích, cenách, zásobách,…..
2. marketingové zpravodajství, jde o každodenní vývoj mark.prostředí, má několik zdrojů – zákazníci, dodavatelé, zaměstnanci, reklama, výstavy,….., provádí ho specializované firmy, kt vedou databáze podniků, zajišťují stálý přísun info, musí dbát na ochranu svých info
3. marketingový výzkum, spojuje zákazníka, spotřebitele, veřejnost s podnikem prostřednictvím info, kt se využívají ke stanovení mark.příležitostí a problémů k výběru a hodnocení mark.činností